Górna linia
W sobotę w Baltimore kontynuowano wysiłki mające na celu usunięcie wraku mostu Francis Scott Key Bridge w obliczu „ambitnego” terminu ponownego otwarcia stałego kanału do portu w Baltimore do końca tego miesiąca, mimo że urzędnicy Białego Domu ostrzegali, że proces odbudowy „nie zostanie szybki.”
Kluczowe fakty
Prezydent Joe Biden odwiedził w piątek Baltimore, aby obejrzeć „bałagan” zawalonego mostu, dając do zrozumienia, że „rząd federalny pokryje pełne koszty” odbudowy mostu.
Kilka godzin temu Zjednoczone Dowództwo Pewny siebie Tydzień po wydobyciu dwóch innych ciał załogi nurkowe wydobyły z gruzów ciało trzeciego pracownika budowlanego, 38-letniego burmistrza Yasira Suazo-Sandowala; Uważa się, że w wyniku zawalenia się mostu zginęło 6 pracowników mostu.
Korpus Inżynieryjny Armii Stanów Zjednoczonych Opublikowany „Ambitne harmonogramy” przywrócenia dostępu do portu na ten tydzień sugerują, że kanał Fort McHenry może zostać w pełni ponownie otwarty do końca maja.
Co zobaczyć
Biuro Prokuratora Generalnego Maryland powołuje prokuratorów, którzy będą prowadzić „potencjalne oskarżenia” w związku z zawaleniem się mostu Baltimore Sun Bridge. zgłoszone.
Duża liczba
400 milionów dolarów. Według Associated Press to minimalny oczekiwany koszt odbudowy mostu Francisa Scotta Key Bridge, która może potrwać od 18 miesięcy do siedmiu lat. zgłoszone. Most został otwarty w 1977 roku, po pięciu latach budowy.
Główne tło
Most Francisa Scotta Key, który rozciąga się nad rzeką Patapsco w stanie Maryland, zawalił się w zeszłym miesiącu po zderzeniu ze statkiem towarowym MV Tally pod banderą Singapuru. Znaczna część mostu o długości 2,6 mili wpadła do wody, blokując port w Baltimore i utknąwszy w porcie ponad 40 statków. Po zawaleniu się mostu sekretarz transportu Pete Buttigieg ostrzegł, że proces odbudowy mostu „nie będzie szybki, łatwy ani tani”. Według BoutiqueGeek, który dysponuje funduszami pomocy doraźnej o szacunkowej wartości 950 milionów dolarów, dokładny harmonogram odbudowy nie będzie znany do czasu zakończenia dochodzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu. Część ładunku składała się z „szerokiej gamy towarów pakowanych” i „towarów konsumpcyjnych” – powiedział wiceadmirał Straży Przybrzeżnej Peter Gautier.
Tangens
Według Small Business Administration ponad 500 przedsiębiorstw dotkniętych w zeszłym tygodniu zawaleniem się mostu złożyło wnioski o długoterminowe, niskooprocentowane pożyczki na pokrycie swoich kosztów. powiedział Forbes na początku tego tygodnia. Administrator SBA, Isabel Casillas Guzman, stwierdziła, że skutki zawalenia się mostu „naprawdę odczuły” przedsiębiorstwa zajmujące się łańcuchem dostaw, logistyką i transportem, których działalność skupiała się w porcie. Inne małe firmy z Maryland, Delaware i Pensylwanii borykają się z „dodatkowymi efektami ubocznymi” – powiedział Guzman.
Czytaj więcej
Upadek mostu Baltimore: ponad 500 małych firm ubiega się o pożyczki biznesowe (Forbesa)
Ile czasu pozostało do odbudowy mostu Baltimore? Biały Dom twierdzi, że „nie będzie to szybkie, łatwe ani tanie” (Forbesa)
Most w Baltimore zawalił się po rozbiciu się statku (Forbesa)