„Jestem niesamowicie rozczarowany tym, co wydarzyło się podczas tego lotu i naruszeniem naszych procedur” – napisała Isom. „W tym incydencie nie dopełniliśmy naszych zobowiązań i zawiedliśmy naszych klientów”.
W pozwie złożonym w zeszłym miesiącu do sądu federalnego trzech pasażerów twierdzi, że pracownicy American Airlines usunęli ich i pięciu innych czarnych mężczyzn z miejsc styczniowego lotu przed odlotem z Phoenix. W końcu pracownik powiedział im, że ktoś na pokładzie samolotu skarżył się na nieprzyjemny zapach ciała, ale nikt nie postawił powodom żadnych zarzutów.
Ostatecznie John F. z Nowego Jorku. Mężczyznom pozwolono wrócić na lot na międzynarodowe lotnisko im. Kennedy’ego, ale w pozwie nazwano to przeżycie „traumatycznym, przygnębiającym, przerażającym, upokarzającym i poniżającym”. Trójka, która ostatecznie złożyła pozew, podzieliła się swoimi danymi kontaktowymi po locie, ale nigdy więcej nie spotkała się z pozostałą piątką.
American Airlines odmówiły w czwartek komentarza w sprawie pozwu. W niedawnym pozwie sąd stwierdził, że powodowie i linia lotnicza „zgodzili się na podjęcie rozmów ugodowych”.
Zarzuty te sprawiły, że Amerykanin został poddany ponownej analizie wiele lat po wydaniu przez NAACP w 2017 r. zalecenia dotyczącego podróży, w którym stwierdzono, że czarnoskórzy pasażerowie mogą spotkać się podczas lotu z „brakem szacunku, dyskryminacją lub niebezpiecznymi warunkami”.
Derrick Johnson, prezes i dyrektor generalny NAACP, powiedział, że zalecenie zostało odrzucone w następnym roku po tym, jak zaangażował się w działania USA – w tym utworzenie Rady ds. Różnorodności, Równości i Włączenia – aby zapobiec dyskryminacji. On ostrzegł w oświadczeniu Na początku tego miesiąca NAACP zwróciła się do linii lotniczej o wznowienie konsultacji, jeśli ta nie zapewni „szybkiej i zdecydowanej reakcji” na sytuację. W oświadczeniu stwierdzono, że American rozwiązał Radę DEI w 2023 r. i nalega, aby linia lotnicza ją odnowiła.
Isom napisał w swoim liście Powiedział pracownikom, że rozmawiał z Johnsonem na temat obaw NAACP. Isom powiedział, że American tworzy nową „radę doradczą ds. nadzoru i doskonałości”, której zadaniem będzie usprawnienie podróży czarnoskórych podróżnych. Linia lotnicza aktualizuje swoje procedury, aby móc reagować na zarzuty klientów dotyczące stronniczości lub dyskryminacji; Przejrzyj instrukcje obsługi, koncentrując się na sytuacjach, w których pasażerowie mogą zostać usunięci; Wprowadzenie nowego szkolenia, które ma pomóc pracownikom „rozpoznawać uprzedzenia i dyskryminację i eliminować je”.
W czwartkowym oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną NAACP stwierdziła, że wycofanie panelu doradczego jest jednym z warunków niewydawania nowego zalecenia.
„NAACP z radością widzi, że American Airlines podjęły pierwsze kroki w celu stworzenia ścieżki w kierunku włączającego doświadczenia” – stwierdziła organizacja. „Chociaż czarnoskórzy konsumenci niestety często spotykają się z rasizmem i dyskryminacją ze strony korporacji, nierzadko zdarza się tak szybkie i zdecydowane działanie. Mamy nadzieję, że to podejście posłuży jako model dla innych firm, które mogą znaleźć się w trudnej sytuacji w podobnych sytuacjach.”