Dyrektor generalny American Airlines zapowiada podjęcie działań po procesie dotyczącym dyskryminacji rasowej

Linie American Airlines podejmują nowe kroki – nowe szkolenia dla pracowników, tworzą radę doradczą i oceniają zasady usuwania osób z samolotów – po tym, jak czarni pasażerowie złożyli pozew, twierdząc, że zostali zmuszeni do opuszczenia samolotu po skargach dotyczących zapachu ciała.

We wtorkowej notatce dla pracowników dyrektor naczelny Robert Isom nazwał incydent „niedopuszczalnym”. Chociaż niektórzy zostali zwolnieni z linii lotniczej, zaangażowany personel został pociągnięty do odpowiedzialności.

„Jestem niesamowicie rozczarowany tym, co wydarzyło się podczas tego lotu i naruszeniem naszych procedur” – napisała Isom. „W tym incydencie nie dopełniliśmy naszych zobowiązań i zawiedliśmy naszych klientów”.

List od dyrektora generalnego American Airlines Roberta Isoma z dnia 18.06.2024 r

W pozwie złożonym w zeszłym miesiącu do sądu federalnego trzech pasażerów twierdzi, że pracownicy American Airlines usunęli ich i pięciu innych czarnych mężczyzn z miejsc styczniowego lotu przed odlotem z Phoenix. W końcu pracownik powiedział im, że ktoś na pokładzie samolotu skarżył się na nieprzyjemny zapach ciała, ale nikt nie postawił powodom żadnych zarzutów.

Ostatecznie John F. z Nowego Jorku. Mężczyznom pozwolono wrócić na lot na międzynarodowe lotnisko im. Kennedy’ego, ale w pozwie nazwano to przeżycie „traumatycznym, przygnębiającym, przerażającym, upokarzającym i poniżającym”. Trójka, która ostatecznie złożyła pozew, podzieliła się swoimi danymi kontaktowymi po locie, ale nigdy więcej nie spotkała się z pozostałą piątką.

American Airlines odmówiły w czwartek komentarza w sprawie pozwu. W niedawnym pozwie sąd stwierdził, że powodowie i linia lotnicza „zgodzili się na podjęcie rozmów ugodowych”.

Zarzuty te sprawiły, że Amerykanin został poddany ponownej analizie wiele lat po wydaniu przez NAACP w 2017 r. zalecenia dotyczącego podróży, w którym stwierdzono, że czarnoskórzy pasażerowie mogą spotkać się podczas lotu z „brakem szacunku, dyskryminacją lub niebezpiecznymi warunkami”.

READ  Josh Hader podpisał kontrakt z Astros

Derrick Johnson, prezes i dyrektor generalny NAACP, powiedział, że zalecenie zostało odrzucone w następnym roku po tym, jak zaangażował się w działania USA – w tym utworzenie Rady ds. Różnorodności, Równości i Włączenia – aby zapobiec dyskryminacji. On ostrzegł w oświadczeniu Na początku tego miesiąca NAACP zwróciła się do linii lotniczej o wznowienie konsultacji, jeśli ta nie zapewni „szybkiej i zdecydowanej reakcji” na sytuację. W oświadczeniu stwierdzono, że American rozwiązał Radę DEI w 2023 r. i nalega, aby linia lotnicza ją odnowiła.

Isom napisał w swoim liście Powiedział pracownikom, że rozmawiał z Johnsonem na temat obaw NAACP. Isom powiedział, że American tworzy nową „radę doradczą ds. nadzoru i doskonałości”, której zadaniem będzie usprawnienie podróży czarnoskórych podróżnych. Linia lotnicza aktualizuje swoje procedury, aby móc reagować na zarzuty klientów dotyczące stronniczości lub dyskryminacji; Przejrzyj instrukcje obsługi, koncentrując się na sytuacjach, w których pasażerowie mogą zostać usunięci; Wprowadzenie nowego szkolenia, które ma pomóc pracownikom „rozpoznawać uprzedzenia i dyskryminację i eliminować je”.

W czwartkowym oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną NAACP stwierdziła, że ​​wycofanie panelu doradczego jest jednym z warunków niewydawania nowego zalecenia.

„NAACP z radością widzi, że American Airlines podjęły pierwsze kroki w celu stworzenia ścieżki w kierunku włączającego doświadczenia” – stwierdziła organizacja. „Chociaż czarnoskórzy konsumenci niestety często spotykają się z rasizmem i dyskryminacją ze strony korporacji, nierzadko zdarza się tak szybkie i zdecydowane działanie. Mamy nadzieję, że to podejście posłuży jako model dla innych firm, które mogą znaleźć się w trudnej sytuacji w podobnych sytuacjach.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *