Biden zwiedza zawalony most w Baltimore, gdzie akcja ratunkowa ma podtekst polityczny

WASZYNGTON (AP) – Prez Joe Bidena Oczekuje się, że w piątek będą prowadzone prace mające na celu usunięcie szczątków Zawalił się most Francisa Scotta Key Bridge w BaltimoreDźwigi, statki i załogi nurkowe pracują nad ponownym otwarciem jednego z głównych szlaków żeglugowych w kraju.

Biden będzie otrzymywać aktualne informacje od amerykańskiej straży przybrzeżnej i korpusu inżynierów armii. Ośmiu pracowników – wszyscy Imigranci Meksyk, Gwatemala, Honduras czy Salwador – podczas wypełniania rowów w moście został uderzony przez duży statek towarowy i zawalił się około północy 26 marca. Dwie osoby udało się uratować, ale odnaleziono ciała tylko dwóch z sześciu ofiar.

Prezydent planuje spotkać się z rodzinami zmarłych.

Władze ustaliły Tymczasowy, alternatywny kanał Dla statków zajmujących się usuwaniem odpadów. Biały Dom twierdzi, że Korpus Inżynieryjny Armii ma nadzieję otworzyć do końca miesiąca kanał o ograniczonym dostępie dla kontenerowców i niektórych statków przewożących samochody i sprzęt rolniczy oraz przywrócić normalną przepustowość portu w Baltimore do 31 maja.

Jest to ważne, ponieważ mogą powodować duże opóźnienia w ponownym otwarciu szlaków żeglugowych Fale uderzeniowe w gospodarce. Przez port w Baltimore przepływa dziennie ładunek o wartości około 200 milionów dolarów i jest to wiodący węzeł importu i eksportu pojazdów.

Pokrycie kosztów sprzątania i budowy nowego mostu może być pilniejszym problemem.

Federalna Administracja Autostrad Przekazano 60 milionów dolarów Na początek „szybkie uwolnienie” funduszy pomocy doraźnej. Nie jest jasne, ile będzie kosztować upadek, choć niektórzy eksperci szacują, że ożywienie będzie wymagało czasu Minimum 400 milionów dolarów i 18 miesięcy.

„Rząd federalny pokryje pełne koszty odbudowy tego mostu i oczekuję, że Kongres wesprze moje wysiłki” – powiedział Biden kilka godzin od zawalenia się. Przedstawiciel Partii Republikańskiej Pensylwanii. Dan Meuser, który nazwał obietnicę złożoną tak szybko po katastrofie „złą”, powiedział Fox News Channel, że „pierwszą reakcją, tak naprawdę jedyną reakcją, jest wydawanie pieniędzy”.

READ  Most Baltimore został wysadzony w powietrze w wyniku kontrolowanej eksplozji

Przywódca republikanów w Senacie Mitch McConnell był bardziej przychylny wezwaniu Bidena, porównując zawalenie się mostu do pomocy płynącej po klęskach żywiołowych, mówiąc, że „rząd federalny zintensyfikuje wysiłki i zapewni lwią część”. Ale autoryzacja w Kongresie nie jest niczym błyskawicznym.

Biały Dom ogłosił w piątek, że zwraca się do Kongresu o upoważnienie rządu federalnego do pokrycia 100% kosztów czyszczenia i odbudowy zawalonego mostu, zamiast ubiegać się o finansowanie w ramach osobnego, nadzwyczajnego wniosku o dodatkowe finansowanie.

W liście do przywódców Kongresu dyrektor Biura Zarządzania i Budżetu Shalanda Young stwierdziła, że ​​podobne techniki zastosowano w akcjach ratunkowych i odbudowie, które uzyskały ponadpartyjne wsparcie Kongresu w 2007 r., kiedy w godzinach szczytu wieczornego zawalił się most autostradowy w centrum Minneapolis, w wyniku czego zginęło 13 osób.

„Prosimy Kongres, aby przyłączył się do nas i wyraził nasze zaangażowanie w pomoc w wysiłkach naprawczych” – napisał Young, choć nadal nie jest jasne, ile pieniędzy administracja będzie potrzebować na pokrycie kosztów.

Wiele się jednak zmieniło przez 17 lat i wezwanie do ponadpartyjnego finansowania może być dziś trudne do sprzedania.

Konserwatywny Klub Wolności Izby Reprezentantów wydał w piątek oświadczenie, w którym stwierdził, że „Kongres musi zapewnić, że jeśli konieczne okaże się przywrócenie do sieci jednego z najbardziej ruchliwych portów Ameryki, otrzyma on pełną rekompensatę i zniesione zostaną uciążliwe przepisy”. Odnosi się to do potencjalnych cięć wydatków federalnych w innych miejscach i przepisów, takich jak ustawa o gatunkach zagrożonych.

W piśmie klubu zalecono również, aby zatwierdzenie Funduszu Odbudowy Mostów było powiązane ze zgodą administracji Bidena na zniesienie moratorium na eksport skroplonego gazu ziemnego.

Kwestie finansowe jedynie pogłębiają polityczne konsekwencje upadku w miarę walki Bidena z byłym prezydentem Donalda Trumpa W listopadowych wyborach.

To druga poważna katastrofa w ciągu tylu lat, która wydarzyła się w tętniącym życiem północno-wschodnim sercu kraju. Zeszłego lata wiadukt na autostradzie międzystanowej 95 w Filadelfii Zapalił się i upadł Po tym jak wjechała w niego cysterna. Urzędnicy federalni i stanowi szybko przystąpili do tymczasowych napraw i ostatecznie ponownie otworzyli ten odcinek autostrady szybciej, niż oczekiwano.

READ  W projekcie rezolucji ONZ Stany Zjednoczone proponują „tymczasowe zawieszenie broni” w Gazie

Jednak porządkowanie i naprawy Baltimore będą trwały dłużej i będą droższe, co sprawi, że polityczna przewaga Bidena – zwłaszcza w dniu wyborów – będzie ponura.

Nie powstrzymało to administracji Bidena przed ponownym zwycięstwem Portfolio robót publicznych o wartości ponad 1 biliona dolarów Zniszczył Kongres w 2021 roku.

„Nie zapominajmy, że ustawa o infrastrukturze będzie dotyczyć infrastruktury za jedno pokolenie” – powiedział rzecznik Białego Domu. Karine Jean-Pierre powiedział w tym tygodniu. Sprzeciwiając się administracji Trumpa, powiedział, że uczynił tę kwestię „żartem”, często składając obietnice ochrony finansowania infrastruktury, ale nie robiąc „absolutnie nic”.

Zawalenie się mostu zwróciło również uwagę całego kraju na demokrację w Maryland Gubernator Wes Moore45-letni, to wiodący głos w wysiłkach kampanii reelekcyjnej Bidena, mających na celu pobudzenie młodych wyborców w imieniu 81-letniego prezydenta.

Sam Prezydent podróżował po całym kraju, pokazując projekty budowy autostrad, mostów i tuneli. W 2022 roku kilka godzin później przybył na wydarzenie na moście w Pittsburghu Zawalił się w pobliżu. Promowanie wspólnego pakietu prac pozwoliło także prezydentowi stanąć po jego stronie Miłość do podróży pociągiem Jako senator stanu Delaware przez wiele lat podróżował do Waszyngtonu statkiem Amtrak.

Biden powiedział w zeszłym tygodniu, że Key Bridge to most, którym „podróżowałem wiele razy”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *