Lokalna agencja zdrowia podała, że ponad 30 pasażerów zostało opatrzonych z powodu obrażeń Raport. Ich zespół współpracował z ambasadami i przedstawicielami krajów podróżujących: Hiszpanii, Urugwaju, Izraela, Niemiec i Boliwii. Linia lotnicza nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz na temat charakteru obrażeń pasażerów.
sceny Udostępniono w mediach społecznościowych Boeing 787-9 Dreamliner doznał uszkodzeń schowków nad głową, paneli i siedzeń. Pasażerowie, którzy rozmawiali z lokalnymi mediami, opisali przerażającą scenę, gdy samolot zaczął lądować.
To było jak „horror” – powiedział Urugwajowi jeden z podróżnych obserwator Gazeta. Gazeta donosi, że osoby nie zapięte pasami bezpieczeństwa zostały wyrzucone w powietrze, a niektóre uderzyły w dachy.
„To uczucie było przerażające, uczucie, że spadasz i to się nigdy nie skończy. Wiedziałeś, że spadasz z nieobliczalną prędkością. Czułeś, że to się na tym skończy, że umrzesz” – powiedział gazecie inny pasażer.
„Piloci kazali nam zapiąć pasy, ponieważ mogą wystąpić turbulencje. Powiedzieli nam, że jest to sytuacja, której nie mogą przewidzieć na radarze” – powiedziała pasażerka Larisa Gutierrez powiedział Nowe wiadomościBrazylijski medium.
Turbulencje mogą wystąpić nieoczekiwanie, np Federalna Administracja Lotnictwa Ciśnienie atmosferyczne może być spowodowane przez prądy strumieniowe, wiatr wokół gór, zimne lub ciepłe fronty pogodowe lub burze. Zapinanie pasów bezpieczeństwa i zwracanie uwagi na komunikaty dotyczące bezpieczeństwa lotów może zmniejszyć ryzyko obrażeń podczas turbulencji – twierdzi firma.
Według danych FAA urazy spowodowane turbulencjami są stosunkowo rzadkie. W 2022 r. 17 osób odniosło poważne obrażenia wstrząśnienia mózgu; Według FAA do 2021 r. będzie ich sześć.
zostać złapanym
Historie do opowiedzenia
W maju 73-letni mężczyzna zginął, a 18 innych osób trafiło do szpitala, gdy samolot Singapore Airlines z Londynu do Singapuru napotkał turbulencje. Kilka dni później 12 osób zostało rannych w katastrofie samolotu Qatar Airways lecącego z Doha do Dublina.
Ostatnie wydarzenia wzbudziły pytania, czy zmiany klimatyczne zwiększają ryzyko wystąpienia turbulencji w samolotach. Chociaż wiele badań sugeruje, że ocieplająca się planeta spowoduje więcej turbulencji, prognostycy pogody są coraz lepsi w przewidywaniu ich, co zdaniem ekspertów może pomóc liniom lotniczym uniknąć zachwianego nieba.
Ana Vanessa Herrero i Rachel Bennett przyczyniły się do powstania tego raportu.