Jedzenie psuje się w nieczynnych lodówkach kilka dni po tym, jak huragan kategorii 1 zniszczył linie energetyczne i słupy energetyczne. Szpitale są przepełnione pacjentami cierpiącymi na udar cieplny. Firmy nie mogły działać, ponieważ mieszkańcom nakazano pozostać w domach, a wielu mieszkańców borykało się z trudnościami przez co najmniej trzy lub cztery dni z rzędu.
„Nie mamy nic do jedzenia” – powiedziała Nelsy Alvarez, 34-letnia samotna matka z Hondurasu, która stwierdziła, że nigdy nie spotkała się z takim kryzysem energetycznym w swoim rodzinnym kraju, gdzie huragany są na porządku dziennym. „Jeśli stracą władzę, odzyskają ją tego samego dnia”.
Jednak spółka energetyczna z obszaru Houston, Centerpoint Energy, była szczególnie bezbronna. Według danych zebranych przez firmę Whisker Labs, która monitoruje przerwy w dostawie prądu za pomocą urządzeń w domach podatników, sieć Houston, pomimo lokalizacji na wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej podatnej na huragany, była już jedną z najbardziej niestabilnych w USA. Przed poniedziałkową burzą Wisker stwierdził, że awarie na obszarze usług CenterPoint były dwukrotnie wyższe od średniej krajowej.
„To jeden z najtrudniejszych etapów w kraju” – powiedział Bob Marshall, dyrektor generalny Whisker. „To powinna być szokująca pobudka. To rodzaj huraganu, z którym Houston może sobie poradzić. Mogło być znacznie gorzej. Nadal 40 procent klientów nie ma prądu przy 30-stopniowym upale i wysokiej wilgotności. To przerażająca sytuacja .”
Urzędnicy Centerpoint nie sprawdzili danych dotyczących wąsów, ale zostali odepchnięci, gdy stwierdzili, że ich system jest jednym z najbardziej zawodnych w kraju.
„Nasza organizacja jest w doskonałej kondycji” – powiedział Darrin Carroll, starszy wiceprezes ds. operacyjnych firmy. „Ma to związek z tą burzą, która naprawdę przebiegła zgodnie z planem”. Podkreślił szybkość, z jaką CenterPoint był w stanie przywrócić w czwartek zasilanie 1,1 miliona klientów, i zauważył, że kolejne setki tysięcy będą mogły korzystać z Internetu w piątek i w weekend.
Jednak według Carrolla, tydzień po uderzeniu burzy, na początku przyszłego tygodnia 500 000 płatników prawdopodobnie nadal będzie pozbawionych prądu. Zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa wynikające z przerw w dostawie prądu szybko zmieniły bezpośrednie żniwo w wyniku burzy.
Od czasu burz w Teksasie i Luizjanie zginęło co najmniej dziewięć osób – zginęły w wyniku upadku drzew, utonęły w pojazdach w wyniku podnoszącego się poziomu wód powodziowych lub były bezbronne w wyniku przerw w dostawie prądu. Teraz, gdy wskaźniki ciepła potroiły się, istnieją obawy, że awarie mogą spowodować więcej ofiar.
W środę gubernator Greg Abbott (po prawej), który przebywa z wizytą w Azji w celu rozwoju gospodarczego, wezwał do przeprowadzenia dochodzenia w celu ustalenia, dlaczego w rejonie Houston powtarzały się długie i powszechne przerwy w dostawie prądu. Inni wybrani urzędnicy również domagali się odpowiedzialności.
„Ludzie są wściekli” – powiedział w wywiadzie burmistrz Houston John Whitmire. „Podzielam ich złość i frustrację”.
To staje się znaną historią w Ameryce.
Pośród niepowodzeń w przygotowaniach na coraz częstsze występowanie ekstremalnych zjawisk pogodowych w dobie zmian klimatycznych jedna firma energetyczna staje w obliczu kolejnych wściekłych klientów i mnoży się procesy sądowe. Powolne tempo modernizacji infrastruktury nie nadąża za zmieniającym się klimatem.
Firma Hawaii Electric Co. stoi w obliczu wielomiliardowych zobowiązań w związku z zarzutami, że nieostrożne zarządzanie siecią było przyczyną pożarów na Maui, w których zginęło 101 osób. Ostatni rok. Przedsiębiorstwo użyteczności publicznej PG&E w Północnej Kalifornii Agencja wymusiła bojkot ochrony przed pożarami 84, aby przyznać się do zabójstwa Linia przesyłowa zmusiła ją do bankructwa po wywołaniu pożaru obozowego w 2018 r., w którym zginęło 85 osób i zniszczyło prawie 19 000 domów i innych budynków.
„Musimy być szczerzy co do tego, czym jest nowa normalność” – powiedział Joshua Rhodes, naukowiec z Uniwersytetu Teksasu w Austin, mówiąc o awariach, które miały miejsce w tym tygodniu w Houston. „Teraz jest gorąco i ludzie umierają. To tylko jeden rodzaj burzy. W każdej chwili może w nas uderzyć burza kategorii 5. Musimy być lepiej przygotowani.
Przeszkody utrudniające dokonywanie aktualizacji na czas będą intensywne. Trwają spory o to, kto płaci, system regulacyjny, który nie zawsze zachęca do najbardziej racjonalnych inwestycji, oraz presja ze strony akcjonariuszy, aby priorytetowo traktowali zyski. Niektórzy aktywiści i eksperci twierdzą, że CenterPoint zdołał zapewnić swojemu byłemu dyrektorowi generalnemu pakiet wynagrodzeń w wysokości 37 milionów dolarów w 2021 r., nie wprowadzając jednocześnie – ich zdaniem – fundamentalnych ulepszeń dla klientów.
W tym roku Centerpoint przedstawił organom regulacyjnym duży plan „odporności” o wartości 2 miliardów dolarów, mający na celu wzmocnienie sieci energetycznej przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Plan, który wzywa do modernizacji słupów i przewodów w celu wykorzystania technologii zastępujących energię w przypadku awarii linii energetycznych i zakopywania niektórych linii, przechodzi przez proces zatwierdzania.
Modernizacje, jeśli zostaną zatwierdzone przez organy regulacyjne, mogą zająć lata. Firma i kilka interesariuszy zmagają się obecnie z kosztami planu i tym, jaką część powinni ponieść podatnicy.
Tymczasem mieszkańcy okolic Houston stają przed perspektywą kolejnych nieszczęść za każdym razem, gdy nadchodzi burza.
Około 2,3 miliona z 2,6 miliona klientów CenterPoint Energy w rejonie Houston straciło prąd podczas niedawnej burzy.
Z autostrady międzystanowej 45 do Williama B. W niektórych wielopiętrowych ceglanych mieszkaniach o niskich dochodach położonych wzdłuż drogi prowadzącej na lotnisko Hobi mieszkańcy – wielu z nich to pracownicy migrujący – w czwartek schronili się na werandach, otwartych drzwiach i niektórych minimarketach. Otwarty.
„Kuchnia nie działa. Nie możemy jeść” – powiedział 20-letni Dillon Moreda, ładując swój telefon w przydrożnym sklepie z znakami, czego nauczył się, gdy dwa lata temu przeprowadził się do Teksasu z Ekwadoru. Fabryka tekstylna, w której pracował, została zamknięta z powodu strajku, więc nie mógł kupić za dużo żywności – powiedział. „Nie ma prądu, nie ma pracy, więc nie ma pieniędzy”.
Jestem zszokowany, gdy dowiaduję się, że moc nie zostanie przywrócona przez kolejny tydzień. „Tydzień?” powiedział. „Tak długo!”
Chociaż centra chłodnicze są otwarte w całym regionie, a lokalne władze autobusowe dowożą do nich ludzi bezpłatnie, Brian Murray, zastępca koordynatora ds. zarządzania kryzysowego w hrabstwie Harris, wyraził zaniepokojenie faktem, że niektórzy ludzie utknęli w domach bez prądu.
„Wiemy, że w takiej sytuacji są mieszkańcy; Nie wiemy, kim są ani gdzie są” – powiedział. Jak dodał, na razie w województwie nie zgłoszono żadnych zgonów spowodowanych upałami. – Mamy nadzieję, że nie.
Według Nima Kidda, szefa Departamentu Zarządzania Kryzysowego w Teksasie, awarie miały poważny wpływ na południowo-wschodni Teksas, gdzie w ośmiu hrabstwach obowiązywało 160 zawiadomień o zagotowaniu wody, a 135 oczyszczalni ścieków było wyłączonych. Powiedział, że w kilkunastu szpitalach występują wewnętrzne katastrofy; Rutynowe operacje szpitalne oznaczają kompromis.
Tymczasem w czwartek w rejonie Houston obowiązywały zalecenia dotyczące upałów, prognozowane temperatury sięgały połowy lat 90., a wilgotność sprawiała, że odczuwalna temperatura była o 10 stopni wyższa. Prognozuje się, że co najmniej przez następny tydzień temperatury będą codziennie sięgać połowy lat 90.
„Takie upały mogą być niebezpieczne, jeśli nie masz prądu i wykonujesz forsowną pracę na świeżym powietrzu” – ostrzegło biuro prognoz National Weather Service w Houston. „Proszę dbać o nawodnienie i stosować procedury bezpiecznego generatora.”
Murray powiedział, że urzędnicy hrabstwa Harris rozesłali w czwartek do mieszkańców bezprzewodowe ostrzeżenie, wzywając ich do ostrożności przy korzystaniu z przenośnych generatorów po raportach ze straży pożarnej o wzroście liczby połączeń związanych z możliwym zatruciem tlenkiem węgla.
Frustracja związana z Centerpoint wzrosła podczas niedawnego kryzysu energetycznego — w maju silna burza zwana Tereco spowodowała około 1 miliona przerw w dostawie prądu, a przywrócenie niektórych z nich trwało sześć dni.
„Wyglądało na to, że nie byli tak przygotowani, jak powinni” – powiedział porucznik gubernator Dan Patrick na czwartkowej konferencji prasowej. – Zobaczymy później, jakie są fakty.