Biden blokuje Ambler Road na Alasce, kluczową dla górnictwa odkrywkowego

Administracja Bidena ma zamiar zablokować kontrowersyjną drogę kluczową dla planowanej kopalni miedzi i cynku w północnej Alasce, twierdząc, że zagrozi to społecznościom plemiennym i fragmentaryzuje siedliska dzikich zwierząt, pod warunkiem zachowania anonimowości podały dwie osoby zaznajomione ze sprawą. Ponieważ nie są upoważnieni do publicznego komentowania.

Oczekiwana decyzja na Ambler Road odzwierciedla selektywne podejście administracji do zwiększenia krajowego wydobycia minerałów wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych, turbinach wiatrowych i innych technologiach czystej energii. Podkreśla wyzwania, przed którymi stoi prezydent Biden, gdy stara się pogodzić ambitny program klimatyczny z potrzebą ochrony bezbronnych społeczności i dziewiczej dzikiej przyrody.

Termin tej przeprowadzki, o którym po raz pierwszy poinformowało Politico, wciąż się zmienia, choć według dwóch osób zaznajomionych ze sprawą może nastąpić jeszcze w tym tygodniu. Rzecznik prasowy MSW odmówił komentarza.

Firma Interior spodziewa się, że „nie będzie żadnych działań” na terenach federalnych, na których Alaska Industrial Development and Export Authority (AIDEA) chce zbudować Ambler Road o długości 330 km. Uniemożliwiłoby to AIDEA uzyskanie pozwolenia na budowę drogi i skutecznie zablokowałoby przedsiębiorstwu wydobywczemu Ambler Metals dostęp do planowanej kopalni odkrywkowej. Spółka nie wystąpiła jeszcze o pozwolenie na prowadzenie wydobycia ani go nie otrzymała.

AIDEA planowała przedłużyć Ambler Road o 330 km, przekraczając 11 głównych rzek i przedostając się przez dziewiczą tundrę. Dwadzieścia sześć mil zostanie wyrzeźbionych przez Park Narodowy i Rezerwat Gates of Arctic, wysyłając gigantyczne ciężarówki przez dzikie tereny, do których migrowały dziesiątki tysięcy karibu.

Administracja Trumpa zatwierdziła zezwolenie na pierwszeństwo przejazdu dla Ambler Road w 2020 r., twierdząc, że może ona zapewnić dostęp do znacznych złóż miedzi i kobaltu. Jednak po objęciu urzędu przez Bidena sekretarz spraw wewnętrznych Deb Holland nakazała ponowny przegląd drogi, twierdząc, że poprzednia administracja nie zbadała odpowiednio jej wpływu na środowisko.

READ  SpaceX wystrzeli kolejną generację amerykańskich satelitów szpiegowskich już 22 maja

W analizie opublikowanej w zeszłym roku Biuro Gospodarki Gruntami MSW wykazało, że droga może zagrozić rdzennym mieszkańcom Alaski i ich stylowi życia bardziej, niż wcześniej sądzono. Agencja zidentyfikowała 66 społeczności, w których może to mieć wpływ na łowiectwo, rybołówstwo i inną działalność związaną z własnym życiem, w porównaniu z 27 społecznościami w wysoce kwestionowanej analizie roku 2020 przeprowadzonej za administracji Trumpa.

Firma Interior ostrzegła również, że droga będzie zakłócać ruch i migrację karibu i innych zwierząt ze względu na hałas pojazdów. Z analizy wynika, że ​​zmiany klimatyczne i rozwój już wywierają presję na stada karibu, a drogi mogą zmniejszyć wskaźniki wycieleń i przeżywalności.

Ambler Metals utrzymuje, że budowa drogi zapewni dobrze płatne miejsca pracy lokalnym społecznościom, a projekt usprawni amerykański łańcuch dostaw minerałów wykorzystywanych w technologiach czystej energii. Celem przedsiębiorstwa wydobywczego jest wydobycie miedzi o wartości około 7,5 miliarda dolarów, kluczowego składnika paneli słonecznych, turbin wiatrowych, kabli energetycznych i systemów magazynowania energii.

Kaleb Froehlich, dyrektor zarządzający Ambler Metals, powiedział we wtorkowym oświadczeniu, że jest „przerażony” doniesieniami mediów, jakoby Interior mógł zablokować Ambler Road.

„Jeśli to prawda, ta decyzja ignoruje wsparcie społeczności lokalnych dla tego projektu, pozbawiając jednocześnie Alaski miejsc pracy i kluczowych dochodów dla regionu, z którego młodzi ludzie są zmuszeni wyjeżdżać z powodu braku możliwości” – stwierdziła Froehlich.

Randy Ruaro, dyrektor wykonawczy AIDEA, stwierdził w oświadczeniu, że projekt „spełnia rygorystyczne normy środowiskowe”. Zasugerował, że AIDEA, która pozwała administrację za zawieszenie dzierżawy ropy i gazu w Arctic National Wildlife Refuge, może zaskarżyć decyzję w sprawie Ambler Road w sądzie.

A Wpis w mediach społecznościowych We wtorek senator. Rep. Lisa Murkowski (Alaska) ostro skrytykowała administrację za odrzucenie krajowej inicjatywy górniczej. Obsługuje Górnictwo w bogatych w minerały krajach Afryki.

„W skrócie obecna polityka mineralna administracji Bidena: gdyby projekt Ambler Access znajdował się w Afryce, prawdopodobnie by go wspierał i dotował” – napisał Murkowski. „Ale ponieważ znajduje się na Alasce, a część z nich przebiega przez tereny federalne, upolityczniają to i odrzucają”.

READ  Pantery zdobyły swój pierwszy tytuł Pucharu Stanleya w trzecim meczu pokonując Oilers

W ostatnich miesiącach administracja Bidena postawiła na inne krajowe kopalnie wydobywające krytyczne minerały. Departament Energii w zeszłym miesiącu zdeklarowany Warunkowa pożyczka w wysokości 2,26 miliarda dolarów dla dewelopera kopalni litu Thacker Pass w północnej Nevadzie. Miejsce to zawiera największe potwierdzone zasoby litu, kluczowego składnika akumulatorów pojazdów elektrycznych, w Ameryce Północnej.

„Potrzebujemy tego litu i myślę, że możemy go wydobyć w sposób przyjazny dla środowiska” – powiedział w zeszłym tygodniu John D. Podesta, starszy doradca prezydenta ds. międzynarodowej polityki klimatycznej podczas szczytu klimatycznego organizowanego przez Washington Post Live.

Jednak w zeszłym roku Ministerstwo Spraw Wewnętrznych sfinalizowało 20-letni zakaz wydobycia na zalesionym obszarze w Minnesocie. Urzędnicy ustalili, że toksyczne emisje z kopalni miedzi, niklu i innych skał twardych zagrażają lokalnym zbiornikom wodnym, społecznościom plemiennym i gospodarce zajmującej się rekreacją na świeżym powietrzu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *