Władze rozprawiają się z głównymi towarowymi liniami kolejowymi w Kanadzie

TORONTO (AP) – W czwartek kanadyjscy urzędnicy starali się znaleźć rozwiązanie Spór pracowniczy Groziło zatrzymaniem krajowej linii kolejowej towarowej Poważne konsekwencje gospodarcze Dla firm i konsumentów w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych

Zarówno koleje Canadian National, jak i CPKC zablokowały swoich pracowników po upływie terminu 12:01 czasu wschodniego. Aby rozstrzygnąć spór Kanadyjska konwencja kolejowa przyjęta wraz z kierowcami.

Rozmowy wznowiono później tego samego dnia – pracownicy pikietowali na zewnątrz, a grupy biznesowe nalegały, aby rząd zmusił związek do podjęcia wiążącego arbitrażu.

Obie strony mogą nie mieć czasu na osiągnięcie porozumienia – rząd premiera Justina Trudeau zaplanował konferencję prasową o 16:30.

Prawie cały ładunek Kanady jest obsługiwany koleją – ponad 1 miliard dolarów kanadyjskich (730 milionów dolarów) dziennie i ponad 375 milionów ton w zeszłym roku – a przesyłki kolejowe przekraczające granicę USA zostały wstrzymane. Problem dotyka także około 30 000 pasażerów w Kanadzie, ponieważ ich pociągi korzystają z tras CPKC. Pociągi CPKC i CN nadal kursują w Stanach Zjednoczonych i Meksyku.

Wiele firm w obu krajach i we wszystkich branżach polega na transporcie surowców i gotowych produktów za pośrednictwem kolei, zatem w przypadku braku regularnych połączeń kolejowych może być konieczne zmniejszenie rozmiaru lub zamknięcie przedsiębiorstwa. Według Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych co miesiąc koleją przemieszczają się towary o wartości miliardów dolarów między Kanadą a Stanami Zjednoczonymi.

„Obecnie trzymają kanadyjską gospodarkę jako zakładnika, aby narzucić ostateczny wiążący arbitraż i wywierać presję na rząd liberalny, aby odebrał wam prawa” – powiedział Paul Boucher, prezes konferencji Teamsters Canadian Rail Conference, która reprezentuje 10 000 inżynierów, konduktorów i spedytorów. Na platformie mediów społecznościowych X.

READ  Alex Morgan opuszcza skład olimpijski USDNT na Igrzyska w Paryżu w 2024 r. decyzją sejsmiczną

W czwartek zablokowani pracownicy kolei maszerowali tam i z powrotem ulicą prowadzącą z siedziby CPKC w Calgary w Albercie. Kilka przejeżdżających samochodów trąbiło klaksonami w geście wsparcia. Mężczyzna w białej ciężarówce krzyknął przez okno: „Wracaj do pracy!” Krzyknął.

Obie linie kolejowe oświadczyły, że zakończą lokaut, jeśli związek zgodzi się na wiążący arbitraż. Trudeau odmówił natychmiastowego zmuszenia stron do wiążącego arbitrażu w obawie, że urazi związki zawodowe i lewicowy NDP, którego liberalny rząd opiera się na wsparciu, aby utrzymać się przy władzy.

Wydawało się jednak, że jego stanowisko ulegnie zmianie. W czwartek jego administracja wykorzystała Kanadyjski Kodeks Pracy, aby zakończyć lokaut, w tym wiążący arbitraż, według urzędnika zaznajomionego z dyskusjami, który wypowiadał się pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ nie był upoważniony do publicznego wypowiadania się w tej sprawie.

„To coś, co będzie miało wpływ na cały kraj, od pracowników po przedsiębiorstwa, rolników i konsumentów. … Dlatego się w to angażujemy” – powiedział Trudeau reporterom w Sherbrooke w Quebecu. „Traktujemy to bardzo poważnie. Minister jest bezpośrednio zaangażowany” – powiedział Trudeau.

Poparcie Trudeau dla związków zawodowych może mieć swoje ograniczenia – podobne do tych, jakie spotkały prezydenta USA Joe Bidena, który dwa lata temu zapobiegł strajkowi kolei.

Według urzędnika administracji Bidena, w oczekiwaniu na zawieszenie działalności Biały Dom powołał wieloagencyjną grupę zadaniową ds. zakłóceń łańcucha dostaw, aby ocenić potencjalny wpływ na amerykańskich konsumentów, przedsiębiorstwa i pracowników. Według urzędnika, który nie był upoważniony do publicznego wypowiadania się i wypowiadał się pod warunkiem zachowania anonimowości, urzędnicy administracji są w kontakcie ze swoimi kanadyjskimi odpowiednikami i zachęcają wszystkie strony do pozostania przy stole negocjacyjnym i negocjacji w dobrej wierze.

Liderzy biznesu byli rozgniewani brakiem wczesnej interwencji rządu.

„Kiedy całkowicie zamknie się łańcuch dostaw od wybrzeża do wybrzeża, nic dobrego z tego nie wyniknie” – powiedział John Corey, prezes Kanadyjskiego Stowarzyszenia Zarządzania Transportem. „To denerwujące. Ludzie stracą pracę. Gospodarka będzie naprawdę obciążona.

READ  Trzęsienie ziemi w Los Angeles: Trzęsienie ziemi o magnitudzie 4,6 nawiedziło południową Kalifornię

Większość firm może przechowywać wystarczającą ilość materiałów pod ręką i w pomieszczeniu, aby przechowywać gotowe produkty, aby wytrzymać krótkie zakłócenia. Jednak porty i inne linie kolejowe szybko zatykają się ładunkami, których nie odbierają Canadian National i CBKC.

Analityk Edwarda Jonesa, Jeff Windau, powiedział, że od czasu pandemii Covid-19 wiele firm wprowadziło zmiany w łańcuchu dostaw, aby pomóc im wytrzymać krótsze zakłócenia. Jeśli to się przeciągnie, zaczną się prawdziwe kłopoty.

Wcześniejsze postoje w kanadyjskich kolejach trwały tylko dzień lub dwa i zwykle dotyczyły tylko jednej z głównych linii kolejowych, ale niektóre przedłużały się do ośmiu lub dziewięciu dni. Nacisk na interwencję rządu wzrośnie, jeśli przestoje będą kontynuowane, co spowoduje zamknięcie obu kolei i ich skutki.

„Są bardzo zintegrowani i powiązani z gospodarką” – powiedział Windau. „Ogrom rzeczy, które przewożą. … Uważam, że ostatecznie koleje muszą nadal działać. W pewnym momencie rząd zacznie więc bardziej się angażować.

W pierwszej kolejności dotknięte zostaną przedsiębiorstwa chemiczne i dystrybutorzy żywności. Koleje przestały przyjmować nowe dostawy materiałów niebezpiecznych i łatwo psujących się, odkąd zostały one wycofane w zeszłym tygodniu, ale większość zakładów chemicznych stwierdziła, że ​​wszystko będzie OK przez kolejny tydzień.

Problemy może również szybko dostrzec branża samochodowa, która opiera się na dostawach just-in-time i obejmuje znaczące dostawy transgraniczne silników, części i gotowych pojazdów. Flavio Volpe, prezes Stowarzyszenia Producentów Części Samochodowych, napisał w X, że prawie cztery na pięć samochodów wyprodukowanych w Kanadzie są eksportowane do Stanów Zjednoczonych koleją. Powiedział, że przedłużający się przestój może spowodować tymczasowe przestoje w pracy podobne do skutków pięciodniowej blokady Ambassador Bridge w 2022 r.

Union Pacific, jedna z amerykańskich linii kolejowych regularnie obsługujących towary do i z Kanadyjczyków, stwierdziła, że ​​przestój „powstrzyma tysiące samochodów dziennie przed przekraczaniem granicy”.

READ  Sędzia z Nevady uderzony przez oskarżonego podczas wykonywania wyroku na sali sądowej w Vegas

„W krytycznym sezonie letnim może to mieć wpływ na wszystko, od zbóż i nawozów po drewno do budowy domów” – stwierdziła spółka Union Pacific w czwartkowym oświadczeniu.

Ponad 30 000 osób dojeżdżających do pracy w Vancouver, Toronto i Montrealu na własnej skórze odczuło ból związany z blokadami. W czwartek rano musieli szukać nowego sposobu pracy, ponieważ ich pociągi pasażerskie nie mogły kursować, gdy CPKC było zamknięte.

Związek podał, że CN negocjuje z Teamsterami od dziewięciu miesięcy, podczas gdy CPKC próbuje osiągnąć porozumienie od roku.

Negocjacje w Kanadzie utknęły w martwym punkcie ze względu na obawy dotyczące harmonogramu pracy pracowników kolei i zasad mających zapobiegać zmęczeniu, a także kwestie związane z zapewnieniem pracownikom kolei odpowiedniego odpoczynku. Obie linie kolejowe zaproponowały odejście od istniejącego systemu na rzecz systemu godzinowego, w którym pracownicy płacą na podstawie mil za przejazd, co ich zdaniem ułatwi zapewnienie przewidywalnych godzin pracy. Związek stwierdził, że nie chce tracić zaciekle wywalczonych zabezpieczeń zmęczeniowych.

Koleje stwierdziły, że podwyżki są zgodne z ostatnimi umowami w branży i uwzględniają ich oferty umowne. Inżynierowie zarabiają już w Canadian National około 150 000 dolarów rocznie, dyrygenci zarabiają 120 000 dolarów, a CPKC twierdzi, że ich wynagrodzenie jest porównywalne.

___

Funk doniósł z Omaha w Nebrasce. Współpracujący z dziennikarzami dziennikarz Amir Madani z Buellton w Kalifornii wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *