- Autor: Mariko Oi
- Korespondent Biznesowy
Duża amerykańska linia lotnicza stwierdziła, że w ciągu trzech miesięcy od stycznia do marca poniesie straty finansowe z powodu uziemienia samolotów Boeing 737 Max 9.
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) uziemiła 171 z nich po tym, jak w trakcie lotu zepsuły się nieużywane drzwi.
United Airlines ma w swojej flocie 79 samolotów, więcej niż jakikolwiek inny przewoźnik. Na drugim miejscu plasuje się Alaska Airlines.
W związku z prowadzeniem dochodzenia obie linie lotnicze były zmuszone odwołać w tym miesiącu setki lotów.
Zjednoczony powiedział Oczekuje, że samoloty zostaną uziemione do 26 stycznia, a jego prognoza zakłada, że w tym miesiącu nie będzie można nimi latać.
Według danych śledzenia lotu, samolot linii Alaska Airlines z Portland w Kalifornii do Ontario osiągnął wysokość 16 000 stóp (4876 m), kiedy rozpoczął awaryjne zniżanie po eksplozji nieużywanych drzwi wyjściowych.
W niedzielnym oświadczeniu firma stwierdziła: „To bezpieczeństwo pasażerów, a nie prędkość, określi harmonogram przywrócenia tych samolotów do eksploatacji”.
Modele 737-900ER przepracowały bezawaryjnie 11 milionów godzin, podobnie jak nowe 737 Max 9.
FAA nie nakazuje uziemiania starszych modeli na czas przeprowadzania przez operatorów kontroli wzrokowych.
W następstwie incydentu Boeing oświadczył, że podniesie jakość inspekcji swoich procesów produkcyjnych.
We wtorek United ogłosiło zysk przed opodatkowaniem w wysokości 3,4 miliarda dolarów (2,67 miliarda funtów) za cały rok 2023.
United omówi wyniki rozmowy telefonicznej z analitykami i inwestorami we wtorek rano, kiedy oczekuje się, że firma przedstawi aktualne informacje na temat inspekcji bezpieczeństwa uziemionych samolotów.
Zarówno Alaska, jak i Boeing mają przedstawić swoje wyniki w ciągu najbliższych dwóch tygodni.