- autor, Lucy Clark-Billings
- magazyn, wiadomości BBC
Muzyk Scooter Braun ogłosił, że po 23 latach odchodzi z zarządzania talentami.
42-letni przedsiębiorca cofnął się i skupił na roli ojca i dyrektora generalnego firmy rozrywkowej HYBE America.
W zeszłym roku doniesiono, że kilku znanych klientów Browna, w tym Ariana Grande i Justin Bieber, rozstało się z menadżerem.
Prawie Raport zawierający 1400 słów Brown napisał na swoim koncie na Instagramie, że jest teraz „przede wszystkim ojcem, w drugiej kolejności dyrektorem generalnym, a nie menedżerem”.
Urodzony w Nowym Jorku Brown jest jednym z odnoszących największe sukcesy dyrektorów muzycznych na świecie.
Przełom w jej karierze nastąpił w 2008 roku, kiedy zobaczyła na YouTube śpiewającego 12-letniego Justina Biebera.
Śledził chłopca w szkole, poprosił członków ekipy, aby skontaktowali go z matką Biebera i podpisał kontrakt z wytwórnią płytową, którą założył z gwiazdą R&B Usherem.
Inni klienci Browna to Demi Lovato, David Guetta, Black Eyed Peas, Ava Max, Carly Rae Jepson i Quavo.
„Zdecydowałem się odejść od zarządzania muzyką po tym, jak jeden z moich największych klientów i przyjaciół powiedział mi, że chce rozwinąć skrzydła i obrać nowy kierunek” – powiedział Brown.
Nie powiedział, kim był klient.
Mimo że „przez całe dorosłe życie” pracowała „24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu”, Brown stwierdziła, że nadszedł czas, aby „wkroczyć w nową rolę”.
„W miarę jak moje dzieci podrosły, a moje życie osobiste odniosło pewien sukces, zdałam sobie sprawę, że moje dzieci to trzy supergwiazdy, których nie chcę stracić” – powiedziała.
„Nie mogę usprawiedliwić poświęceń, na które kiedyś byłem gotowy”.
Brown jest najbardziej znany ze swojego feudu z Taylor Swift, który rozpoczął się w 2019 roku, kiedy kupił jej byłą wytwórnię płytową Big Machine za 300 mln dolarów (227 mln funtów) za pośrednictwem swojej grupy inwestycyjnej Ithaca Holdings.
Przejął kontrolę nad głównymi nagraniami pierwszych sześciu albumów Swifta.
W odpowiedzi Swift zablokowała prośby o wykorzystanie jej muzyki w programach telewizyjnych i filmach, odcinając tym samym główne źródło dochodów grupy inwestycyjnej Browna.
Następnie zaczął ponownie nagrywać swój stary materiał, odbierając prawa do albumów i dewaluując oryginały.