Chiny i UE zgodziły się przeprowadzić konsultacje w sprawie badania dotyczącego dotacji na pojazdy elektryczne

Minister handlu Chin odbył wideokonferencję z wiceprzewodniczącym wykonawczym Komisji Europejskiej.

Po ogłoszeniu wstępnych stawek Chiny i UE odbędą konsultacje w sprawie późniejszego dochodzenia w sprawie chińskich pojazdów elektrycznych (EV).

22 czerwca chiński minister handlu Wang Wentao został zaproszony do odbycia rozmowy wideo z wiceprzewodniczącym wykonawczym Komisji Europejskiej Valdisem Dombrovskisem.

Jak wynika z krótkiego oświadczenia chińskiego Ministerstwa Handlu, obie strony zgodziły się rozpocząć konsultacje w sprawie unijnego dochodzenia antysubsydyjnego przeciwko chińskim pojazdom elektrycznym. Strona internetowa.

12 czerwca Komisja Europejska z wyprzedzeniem ogłosiła poziom tymczasowych ceł antysubsydyjnych nałożonych na import pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami (BEV) z Chin.

Jeśli rozmowy z władzami chińskimi nie doprowadzą do skutecznego rozwiązania, jak wynika z ówczesnego oświadczenia Komisji Europejskiej, tymczasowe cła antysubsydyjne zostaną wprowadzone od 4 lipca.

Według raportu Komisji Europejskiej ostateczne środki muszą zostać wdrożone w ciągu czterech miesięcy od nałożenia ceł tymczasowych.

Po opublikowaniu raportu UE rzecznik Ministerstwa Handlu Chin powiedział, że Chiny są głęboko zaniepokojone i niezadowolone, a chiński przemysł jest głęboko rozczarowany i zdecydowanie się temu sprzeciwia.

Chiny wzywają UE do natychmiastowego skorygowania swoich niewłaściwych praktyk i odpowiedniego rozwiązania problemów gospodarczych i handlowych w drodze dialogu i konsultacji, powiedział rzecznik.

UE początkowo nałożyła 10-procentowy podatek na pojazdy typu BEV importowane z Chin, a w nowo ogłoszonych tymczasowych stawkach różne firmy samochodowe mają różne stawki.

BYD, Geely i SAIC, które zostały objęte próbą i współpracowały w dochodzeniu, zostały objęte dodatkowymi opłatami w wysokości odpowiednio 17,4%, 20% i 38,1%.

Inni chińscy producenci pojazdów BEV, którzy współpracowali w dochodzeniu, ale nie zostali objęci próbą, płaciliby średni podatek w wysokości 21 procent, w tym Nio (NYSE: NIO) i Xpeng (NYSE: XPEV) w tej kategorii.

Wszyscy pozostali producenci pojazdów BEV w Chinach, którzy nie współpracowali w dochodzeniu, podlegają cłu rezydualnemu w wysokości 38,1%.

Neo twierdzi, że jego zaangażowanie na rzecz Europy pozostaje niezachwiane pomimo protekcjonizmu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *