Elon Musk, dyrektor generalny Tesli.
Antonio Masiello | Dobre zdjęcia
Akcje Tesli spadły od początku roku o prawie 1%, podczas gdy indeks S&P 500 wzrósł o ponad 16%.
Tesla jest zdecydowanie największym sprzedawcą pojazdów elektrycznych w USA, ale traci udział w rynku na rzecz wschodzących rywali, częściowo ze względu na starzejące się sedany i SUV-y oraz wpływ Muska. Łatwopalny i opinię polityczną.
O akcje spółki toczą walkę byki i niedźwiedzie. Niektórzy uważają, że podstawowa działalność spółki w branży motoryzacyjnej znajduje się pod presją, a inni wróżą przyszłość, w której dominują autonomiczne pojazdy, sztuczna inteligencja i robotyka.
Rynek koncentruje się na kilku obszarach związanych z historią Tesli, w tym na wprowadzeniu przez firmę nowego samochodu przeznaczonego na rynek masowy w celu odświeżenia swojej oferty pojazdów. We wtorkowym raporcie o wynikach Musk powiedział, że Tesla jest na dobrej drodze do dostarczenia nowego „niedrogiego” samochodu w pierwszej połowie przyszłego roku.
Robotaxis skupił się głównie na rozmowie o zarobkach. Musk wyobraża sobie świat, w którym właściciele będą mogli korzystać ze swoich pojazdów Tesla w ramach usługi transportu pasażerskiego na wzór Ubera, a samochody będą jeździć autonomicznie.
Zapytany, kiedy spodziewa się pierwszej podróży robotaxi, Musk odpowiedział: „Byłbym zszokowany, gdyby nie było to w przyszłym roku”.
Musk ma historię nieobiecywania i dostarczania w określonym terminie. We wtorek Musk przesunął datę firmowego wydarzenia Robotaxis na październik, po wcześniejszym zapewnieniu, że odbędzie się ono w sierpniu.
„Chciałem wprowadzić kilka ważnych zmian, które moim zdaniem ulepszą pojazd” – powiedział Musk, dodając, że Tesla „pokaże jeszcze kilka rzeczy”.
Musk nie określił, jakie to będą przedmioty.
– Lora Kolodny z CNBC przyczyniła się do powstania tego raportu.