Minister handlu Chin odbył wideokonferencję z wiceprzewodniczącym wykonawczym Komisji Europejskiej.
Po ogłoszeniu wstępnych stawek Chiny i UE odbędą konsultacje w sprawie późniejszego dochodzenia w sprawie chińskich pojazdów elektrycznych (EV).
22 czerwca chiński minister handlu Wang Wentao został zaproszony do odbycia rozmowy wideo z wiceprzewodniczącym wykonawczym Komisji Europejskiej Valdisem Dombrovskisem.
Jak wynika z krótkiego oświadczenia chińskiego Ministerstwa Handlu, obie strony zgodziły się rozpocząć konsultacje w sprawie unijnego dochodzenia antysubsydyjnego przeciwko chińskim pojazdom elektrycznym. Strona internetowa.
12 czerwca Komisja Europejska z wyprzedzeniem ogłosiła poziom tymczasowych ceł antysubsydyjnych nałożonych na import pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami (BEV) z Chin.
Jeśli rozmowy z władzami chińskimi nie doprowadzą do skutecznego rozwiązania, jak wynika z ówczesnego oświadczenia Komisji Europejskiej, tymczasowe cła antysubsydyjne zostaną wprowadzone od 4 lipca.
Według raportu Komisji Europejskiej ostateczne środki muszą zostać wdrożone w ciągu czterech miesięcy od nałożenia ceł tymczasowych.
Po opublikowaniu raportu UE rzecznik Ministerstwa Handlu Chin powiedział, że Chiny są głęboko zaniepokojone i niezadowolone, a chiński przemysł jest głęboko rozczarowany i zdecydowanie się temu sprzeciwia.
Chiny wzywają UE do natychmiastowego skorygowania swoich niewłaściwych praktyk i odpowiedniego rozwiązania problemów gospodarczych i handlowych w drodze dialogu i konsultacji, powiedział rzecznik.
UE początkowo nałożyła 10-procentowy podatek na pojazdy typu BEV importowane z Chin, a w nowo ogłoszonych tymczasowych stawkach różne firmy samochodowe mają różne stawki.
BYD, Geely i SAIC, które zostały objęte próbą i współpracowały w dochodzeniu, zostały objęte dodatkowymi opłatami w wysokości odpowiednio 17,4%, 20% i 38,1%.
Inni chińscy producenci pojazdów BEV, którzy współpracowali w dochodzeniu, ale nie zostali objęci próbą, płaciliby średni podatek w wysokości 21 procent, w tym Nio (NYSE: NIO) i Xpeng (NYSE: XPEV) w tej kategorii.
Wszyscy pozostali producenci pojazdów BEV w Chinach, którzy nie współpracowali w dochodzeniu, podlegają cłu rezydualnemu w wysokości 38,1%.
Neo twierdzi, że jego zaangażowanie na rzecz Europy pozostaje niezachwiane pomimo protekcjonizmu
Zostań członkiem CnEVPost
Zostań członkiem CnEVPost, aby czytać bez reklam i wspierać nas w tworzeniu treści o wyższej jakości.