CNN
—
Urząd Skarbowy ponownie zaktualizował zasady ulg podatkowych na pojazdy elektryczne począwszy od 2024 r., co niesie dobre i złe wieści.
Zła wiadomość jest taka, że mniej pojazdów kwalifikuje się obecnie do federalnych ulg podatkowych, a mniej pojazdów kwalifikuje się do maksymalnej ulgi w wysokości 7500 dolarów.
Ale są dobre wieści. Wiele modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in nadal kwalifikuje się do przynajmniej części pełnej ulgi podatkowej. Ponadto konsumenci mogą uzyskać ulgę podatkową od ceny zakupu pojazdu w momencie zakupu, zamiast czekać, aż zapłacą podatki. I tak jak poprzednio, możesz cieszyć się ulgą podatkową nawet w przypadku niekwalifikujących się pojazdów, jeśli wynajmujesz pojazd zamiast go kupować.
Wiele stanów i gmin oferuje nawet własne zachęty do instalowania pojazdów elektrycznych i domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych. Zmiany w IRS nie mają wpływu na te zachęty.
Chociaż pojazdy elektryczne są znacznie przecenione, Większość jest obecnaW niektórych przypadkach ulgi podatkowe są jedynym sposobem na ich uzyskanie Zachęty do zakupu pojazdu elektrycznego, powiedział Ronald Montoya, redaktor porad konsumenckich w Edmunds.com. Na przykład Tesla nie targuje się w sprawie cen naklejek.
„Jeśli spojrzysz na Teslę, to jest to jeden z najpopularniejszych pojazdów elektrycznych, ale tak nie jest [give] Wszelkie rabaty, więc ulga podatkowa jest bardzo ważna dla nabywców Tesli” – powiedział. „To zależy od pojazdu. Ale ogólnie rzecz biorąc, uważam, że dają ludziom duży impuls.
Trzeba stworzyć nowe zasady Produkowano tam komponenty samochodowe, zwłaszcza akumulatory i akcesoria do akumulatorów. W szczególności, jeśli części te zostaną wyprodukowane w Chinach, ulga podatkowa zostanie zmniejszona lub całkowicie wyeliminowana.
Wielu producentów samochodów buduje obecnie fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w USA, więc nawet jeśli dany model nie kwalifikuje się obecnie do pełnej ulgi podatkowej, może to nastąpić w nadchodzących miesiącach lub latach, gdy producenci samochodów zmienią swoje łańcuchy dostaw części.
Modelki nadal kwalifikują się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na pojazdy elektryczne stronie internetowej urzędu skarbowegoJest Błyskawica Forda F-150 pickup, hybrydowy minivan typu plug-in Chrysler Pacifica oraz różne wersje Tesli Model 3, Model Y i Model X.
Według strony internetowej IRS niektóre pojazdy elektryczne i hybrydy typu plug-in, które w zeszłym roku kwalifikowały się do ulg podatkowych, nie są już dostępne. Lista ta może jednak ulec zmianie, w miarę jak coraz więcej producentów samochodów zakończy procesy aplikacyjne i zmieni swoje łańcuchy dostaw.
Na przykład Nissan Leaf kwalifikował się do ulgi podatkowej w wysokości 3750 dolarów pod koniec ubiegłego roku, ale nie w tym tygodniu, jak podaje witryna. Podobnie właściciele Forda Mustanga Mach-E, którzy odebrali w zeszłym roku swojego SUV-a, mogą otrzymać ulgę podatkową w wysokości 3750 USD, ale model ten nie jest obecnie wymieniony jako kwalifikujący się. Nowy rok. Volkswagen ID.4 kwalifikuje się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 dolarów do końca 2023 roku. Jednak obecnie nie jest wymieniony jako kwalifikujący się do jakiejkolwiek ulgi podatkowej od zakupu.
Rzecznik Volkswagena Mark Gillis powiedział, że niemiecki producent samochodów jest w trakcie składania wszystkich niezbędnych dokumentów. Firma jest „pewna”, że wszystkie modele ID.4 z lat modelowych 2023 i 2024 ostatecznie zakwalifikują się.
Nissan oświadczył, że współpracuje z dostawcami części, aby spełnić nowe wymagania, aby Leaf mógł w przyszłości ponownie zakwalifikować się.
W przypadku niektórych pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in to, czy kwalifikują się one do ulgi podatkowej i w jakiej wysokości, zależy od konkretnego pojazdu i zawartości jego komponentów. Z tego powodu stronie internetowej urzędu skarbowego Jest miejsce na wpisanie unikalnego numeru identyfikacyjnego pojazdu, czyli VIN, dla pojazdu, który klient kupuje lub rozważa.
To, czy mają zastosowanie nowe zasady dotyczące ulg podatkowych, czy zasady z zeszłego roku, zależy od tego, kiedy pojazd został „dopuszczony do użytku”, używając terminologii IRS. Oznacza to, że jeśli podpiszesz dokumenty dotyczące zakupu pojazdu w 2023 r., ale odbiór pojazdu nastąpi dopiero w tym roku, obowiązywać będą nowe zasady podatkowe na rok 2024. Dlatego też, jeśli pojazd będzie w Twoim posiadaniu przed 1 stycznia, możesz nie otrzymać ulgi podatkowej, którą mogłeś otrzymać. Natomiast w przypadku odbioru pojazdu w 2023 roku nadal będą obowiązywać dotychczasowe zasady ulgi podatkowej.
Jeśli wynajmujesz, Możesz skorzystać z ulgi podatkowej Nawet w pojazdach, które nigdy się nie kwalifikują. Dzieje się tak dlatego, że w przypadku leasingu obowiązują inne – i luźniejsze – zasady podatkowe. Zamiast trafiać do Ciebie, ulga podatkowa trafia do firmy leasingowej. Jednak w wielu przypadkach jest to przekazywane klientom jako „zachęta leasingowa”, co skutkuje niższymi miesięcznymi opłatami.
Montoya stwierdził, że rozważając zakup pojazdu elektrycznego, leasing jest i tak lepszym pomysłem. Po pierwsze, technologia pojazdów elektrycznych wciąż szybko się zmienia, więc ktoś kupujący pojazd elektryczny dzisiaj może i tak za kilka lat chcieć kupić nowy samochód o większym zasięgu lub szybszym ładowaniu. Leasing pozwala również na zmniejszenie miesięcznych opłat, które obecnie są zbyt wysokie, aby kupić pojazd ze względu na wysokie stopy procentowe.